טיפול בבעיות התנהגות

בעיות התנהגות של כלבים נחלקות לשתי קטיגוריות: בעיות משמעת ובעיות התנהגות אחרות. את רוב בעיות המשמעת אפשר לפתור באילוף קבוצתי.

אילוף קבוצתי נועד לתת פתרון כולל בנושאים של משמעת ומונע בעיות התנהגות בעתיד.

בעיות התנהגות שונות בדרך כלל במהות מבעיות אילוף. לרוב הן ייחודיות לכל כלב ומצריכות

פגישה פרטנית כדי לפתור את הבעיה.slide03

דוגמאות לטיפול בבעיות התנהגות נפוצות:

  •  אגרסיביות / תוקפנות
  •  חוסר התחברות לסביבה
  •  הרס בית
  • נביחת יתר
  • חרדת נטישה
  • פחדים
  • אילוף צרכים
  • היפראקטיביות

“כלבים ומאלפים” משתמשים בשיטות ייחודיות וחיוביות ,לנטרל את בעיות ההתנהגות של הכלב,

עם הרבה שנות ניסיון של שימוש בשיטות בדוקות וחיוביות לתיקון בעיות התנהגות, ואחוז הצלחה גבוה.

אנו גם ממליצים על כמה אתרים שיכול לתת אינפורמציה נוספת בנושאים של התנהגות כלבים וגם עזרה בקשר לנושאים של אילוף כלבים:

Petnet

http://www.petking.co.il

Dog training central – באנגלית

Jerusalem Post article about Michael Bloom

איזורים בהם אנו מעבירים טיפול בעיות התנהגות – מרכז הארץ כולל קיבוץ נען, מודיעין, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון, גדרה, יבנה וישובים בסביבה.

המלצות וחוויות

בלה  ספטמבר 2011:

Bella

כשבלה הגיעה אלינו היא היתה כלבת חסרת מעצורים וגבולות, אנרגיה בלתי נגמרת והמון אופי ובטחון עצמי מצד אחד, אך מצד שני זה הוביל להרבה צרות היא כלבה מאוד חכמה וערמומית מה שכמובן הוביל לרצף של בעיות: בריחה מהחצר ואף מחלון הבית מדי פעם (פעולות שדרשו ממנה תכנון מוקדם כמו מעבר מרהיט לרהיט כדי להגיע לחלון, קריעה של הרשת ועוד, ולטענתו של הוטרינר רוב הכלבים לא מסוגלים לבצע דבר כזה), גניבות של אוכל ממדפים ומתוך תיקים, חוסר התייחסות לבני הבית ונקמנות – כנראה שבלה חשבה את עצמה כמנהיגת הלהקה כבר בגיל חצי שנה, היא היתה למשל מגיבה לקריאה אליה רק אם היה לה אינטרס לאוכל או פינוק, ואם לא רצתה בזה, היא פשוט היתה מתעלמת. בנוסף אם היתה “זוכה” לטיפול משמעתי מצד בני המשפחה היא היתה מעניקה לו מתנה בדרך כלל על המיטה כנקמה (וזה בנוסף לעשיית צרכים מדי פעם על מיטות למרות שהנקודות הקבועות שלה היו במקום אחר בבית).
בלה התעקשה להמשיך לעשות את צרכיה בתוך הבית, וגם כשהייתה יוצאת לטיול בפארק היא היתה מתעקשת לא לעשות את הצרכים אלא להמתין לחזרה לבית לזמן שנוח לה.
לאחר שהוטרינר שלנו המליץ לפנות למייקל טלפונית כדי לחנך את בלה לצרכים, מייקל הציע עבודה עם כלוב, אלא שבלה לא הסכימה להכנס לתוכו, וכשהוכנסה בכוח היא לא הפסיקה ליילל ולשרוט את דפנות הכלוב בהסטריה במשך לילות שלמים, מה שאף פעם הוביל להתייבשותה. מייקל הציע שנגיע אליו באופן חד פעמי והוא יראה לנו כיצד יש לטפל בבלה והכלוב, ושבסופו של דבר היא אמורה לראות את הכלוב כמקום מוגן ובטוח, ובנוסף הציע לנו שיטה כדי לגרום לבלה לא לבזבז זמן בטיולים ולעשות את צריכה מהר ולא להתמהמה. כבר באותו הלילה, בעקבות העצות של מייקל בלה הסכימה לישון בכלוב ותוך ימים ספורים החלה להסכים לעשות את צרכיה בחוץ.
בסופו של דבר, מרוצים מההצלחה הקודמת החלטנו לטפל בכל בעיות ההתנהגות של בלה ולעבור אצל מייקל את הקורס המלא. אני יכול לומר היום שלשמחתי בלה כבר לא רואה את עצמה כמנהיגת הלהקה, היא מודעת למקומה בבית, מגיבה לפקודות מבני המשפחה, לא מתנקמת ולא עושה צרכים בבית וכל זאת למרות ששמרה על האופי המיוחד שלה והבטחון העצמי.
אין ספק שעכשיו כולם נהנים מבלה הרבה יותר מבעבר והחיים קלים יותר עבור כולם.
חשוב לציין בנוסף שבלה מתעוררת בכל יום שני לקראת השעה 18:30 ומתחילה במסע של בקשות וקפיצות מצחיקות ואף נעמדת וקופצת על שתיים כדי לזרז אותי שניקח את שקית הצ’ופרים והרצועה הארוכה ונצא אל השיעור של מייקל, אין ספק שבשבילה זו גם שעה שבועית של הנאה!

אבישי לוי – באר שבע

חומוס ומורן – אוגוסט 2011

ההיכרות שלנו עם מייקל בלום היא הרבה יותר מוקדמת ממה שהוא בטח זוכר. במלחמת לבנון השנייה היו לנו המון בעיות עם הכלב שלנו, רחמו שבלי שום קשר למלחמה סבל מחרדת נטישה קשה שהתבטאה בהרס מוחלט של הבית וריור קשה מאוד אל מול דלת הכניסה לבית בכל פעם שהיינו נעדרים ולו ל-10 דקות בלבד. באותה תקופה בגלל המצב הביטחוני לא התקיימו שיעורים בעומר אבל זה לא עצר את מייקל שעזר לנו טלפונית בכל התקופה הקשה. הוא ליווה אותנו לאורך תקופה ארוכה בשיחות טלפוניות ועצותיו המועילות והניסיון חסר התקדים שלו פתרו לנו כמעט לחלוטין את הבעיות. לפני כן היינו ממעטים לצאת מהבית כיוון שזה היה כרוך בהשקעה של זמן רב בכל פעם בניסיון להרגיע את הכלב ולהחזיר את הבית למצב סביר לאחר חזרתנו. העזרה של מייקל אפשרה לנו חיים נורמליים שבהם אנו יוצאים מהבית בלב קל ושמח מבלי לחשוש מה יקרה כשנחזור. כמובן שהדבר החשוב יותר הוא שהכלב שלנו רחמו נהנה היום מחיים הרבה פחות לחוצים והרבה יותר קל לו כשאנחנו לא בסביבתו.
לפני כ-4 שנים אימצנו כלבה נוספת – חומוס. זוהי כלבה חומה, קטנה בגודלה אך חמת מזג מאוד. אימצנו אותה כשהייתה בערך בת חודשיים. עם הזמן שמנו לב שחומוס הינה כלבה חרדתית במיוחד מה שגורם לה להפגנות תוקפנות רבות כלפי כל יצור חי שנכנס אלינו הביתה ואפילו ברחוב, מבני-אדם וילדים קטנים ועד כלבים אחרים וחיות נוספות. חרדתה ותוקפנותה של חומוס מתבטאים בנביחות רמות בחשיפת שיניים וברצון עז לנשוך. גם אנשים שבאים אלינו מספר רב של פעמים נתקלים בהתנהגות דומה. לאחר הניסיון הטוב שהיה לנו עם מייקל החלטנו לפנות אליו בניסיון לפתור את הבעיות של חומוס. התחלנו את הטיפול אצלו לפני כחצי שנה. במהלך שיעורי ההתנהגות למדנו איך לשלוט טוב יותר בחומוס ולהקנות לה תחושת ביטחון כך שהיא לא מרגישה צורך לתקוף. הטיפול הקבוצתי והחשיפה החוזרת לכלבים בקבוצה הורידו את סף הרגישות שלה כך שהיא מסוגלת להיות היום בנוכחות של בני-אדם וכלבים אחרים מבלי לתקוף ואפילו מבלי לנבוח. השינוי המשמעותי הזה מבחינתנו מאפשר לנו ולחומוס אורח חיים שקט ונעים יותר מבלי לעשות סידורים מיוחדים בכל פעם שמזמינים אורחים או אפילו את הבייבי סיטר הביתה.
מעל הכל, ראוי לציין ששיעורי האילוף אצל מייקל הם פשוט כיף אדיר לכל אוהבי הכלבים באשר הם. הכלבים והבעלים נהנים כאחד וממשיכים לבוא תקופות ארוכות אפילו לאחר תום תקופת הקורס. מייקל הוא אדם נעים ביותר, אמין ובעל ניסיון רב בכל מה שקשור להתנהגות של כלבים ול”אילוףהבעלים שלהם!